BEACONHOUSE YAMSAARD SCHOOL

หลักสูตร

เตรียมอนุบาล

สำหรับชั้นก่อนอนุบาล เราจัดหลักสูตรของเราตามระดับ Early Years Foundation Stage เราสอนหลักสูตรนี้ผ่านแนวทางการเรียนรู้จากการเล่น เราสร้างประสบการณ์การเรียนรู้ที่สนุกสนานเหมาะสำหรับผู้เรียนช่วงปฐมวัยเพื่อดึงดูดความสนใจและศักยภาพในการเรียนรู้ผ่าน 4 ขั้นตอนหลัก ได้แก่ มีส่วนร่วม พัฒนา สร้างสรรค์ และไตร่ตรอง

CIP
GLOBAL IMMERSION PROGRAMME

เน้นการเรียนภาษาอังกฤษแบบเข้มข้น
เน้นบรรยากาศแบบสากล
ครูประจำชั้น ครูไทย 1 คน ต่างชาติ 2 คน
จำนวนนักเรียน 20 คน/ห้อง
อนุบาล 1-3

สำหรับชั้นอนุบาล 1-3 เราจัดหลักสูตรตามระดับ Early Years Foundation Stage เราสอนหลักสูตรนี้ผ่านแนวทางการเรียนรู้จากการเล่น เราสร้างประสบการณ์การเรียนรู้ที่สนุกสนานเหมาะสำหรับผู้เรียนช่วงปฐมวัยเพื่อดึงดูดความสนใจและศักยภาพในการเรียนรู้ผ่าน 4 ขั้นตอนหลัก ได้แก่ มีส่วนร่วม พัฒนา สร้างสรรค์ และไตร่ตรอง

GIP
GLOBAL IMMERSION PROGRAMME

เน้นการเรียนภาษาอังกฤษแบบเข้มข้น
เน้นบรรยากาศแบบสากล
ครูประจำชั้น ครูไทย 1 คน ต่างชาติ 2 คน
จำนวนนักเรียน 20 คน/ห้อง
ประถมศึกษาปีที่ 1-6

สำหรับชั้นประถมศึกษาปีที่ 1-6 เราจัดหลักสูตรตามหลักสูตรแกนกลางการศึกษาขั้นพื้นฐาน พ.ศ. 2551 (ฉบับปรับปรุง พ.ศ. 2560) เราสอนหลักสูตรนี้ผ่านแนวทางการเรียนรู้ตามโครงงาน (PBL) เพื่อพัฒนานักเรียนที่มีทักษะแห่งศตวรรษที่ 21 (เช่น ทักษะการคิดอย่างมีวิจารณญาณ การสื่อสาร การทำงานร่วมกัน และความคิดสร้างสรรค์) และเตรียมความพร้อมสำหรับการสอบการศึกษาขั้นพื้นฐานแห่งชาติ (O-NET) ภายใต้แนวทางการเรียนรู้ตามโครงงาน นักเรียนจะบูรณาการองค์ความรู้ทางวิชาการเข้ากับงานโครงงาน เชื่อมโยงประสบการณ์ชีวิตจริงกับการเรียนรู้ ค้นหาคำตอบผ่านกิจกรรมการวิจัย และนำประสบการณ์และกิจกรรมเหล่านี้ไปปฏิบัติอย่างเป็นระบบ นอกเหนือจากการเรียนรู้วิชาแกนกลางแล้ว นักเรียนยังสามารถมีส่วนร่วมในวิชานอกหลักสูตร เช่น วิทยาศาสตร์บ้า การเขียนโค้ดบ้า ภาษาจีน และการเรียนรู้จากโครงงาน (PBL) โรงเรียนมุ่งหวังให้นักเรียนระดับประถมศึกษาได้พัฒนาทักษะดังนี้

AEP
ADVANCED ENGLISH PROGRAMME

เน้นการศึกษาแบบสองภาษา
เน้นการเสริมทักษะทางภาษา
ผ่านการเรียนรู้การเขียนโค้ดและการใช้เทคโนโลยีใหม่ ๆ เรามุ่งเน้นให้นักเรียนคิดอย่างมีวิจารณญาณและแก้ปัญหาอย่างเป็นระบบ
ครูประจำชั้น ครูไทย 1 คน ต่างชาติ 1 คน
จำนวนนักเรียน 25 คน/ห้อง
SECONDARY 1-3

For secondary 1-3, we organise our curriculum based on the 2008 Basic Education Core Curriculum (Revised Edition B.E. 2560). Within this curriculum, we focus on developing students’ critical thinking, creativity, problem solving and life skills . We encourage students to explore their own interests through a variety of subjects. Our goal is to prepare them for future career and education.

In addition to teaching the core curriculum, students take a variety of extra-curricular classes and have the opportunity to join a club that they are interested in, such as Cover Dance Club, Career Club, Movie Club, Chinese Club, Japanese Language and Culture Club, Science Club, Art Club, Robotics Club etc.

CEP
COMMUNICATIVE ENGLISH PROGRAMME



Emphasis on learning English for communication

Emphasis on four language skills
(listening, speaking, reading and writing)


Through learning coding and using new technologies, we focus on how students think critically and solve
problems systematically.

1 Thai  Homeroom teacher

35 Students

AEP
ADVANCED ENGLISH PROGRAMME

Emphasis on teaching STEAM (intensive academic subjects including science, mathematics, English, robotics and PBL)

Emphasis on four language skills (listening, speaking, reading and
writing).
Through learning coding and using new technologies, we focus on how students think critically and solve
problems systematically.

1 Thai  Homeroom teacher

30 Students

GIP
GLOBAL IMMERSION PROGRAMME

Emphasis on teaching STEAM
(intensive academic subjects
including science, mathematics,
English, robotics and PBL)

Emphasis on bilingual
education

Through learning coding and using new technologies, we focus on how students think critically and solve
problems systematically.
25 Students
1 Thai Homeroom teacher
1 International Homeroom teacher

SECONDARY 4 DUAL PROGRAMME

For Secondary 4, we organise our curriculum based on the 2008 Basic Education Core Curriculum (Revised Edition B.E. 2560). Within this curriculum, we focus on developing students’ STEAM and Soft Skills which enable them to work and communicate effectively with others and have proficiency in Science, Mathematics, English, Technology and Art. We teach students to develop the specialized skills by allowing them to explore their own interests through a variety of subjects. When students graduate from our school, we aim for them to apply these skills in their careers and further education.

In 2023, Beaconhouse Yamsaard School Rangsit introduces a new dual programme for Secondary 4 students which is “BYS Advanced English Program (AEP) and Nanyang Institute of Management Foundation Course (NIM)”. In this dual programme, we provide 2 learning streams for students to choose according to their interests, including Science & Technology and Business Studies. In this programme, we also offer 4 modules from Nanyang Institute of Management’s (NIM) Foundation Course to prepare students for their university education both in Thailand and Singapore. The 4 modules are as follows:


1 Thai  Homeroom teacher

25 Students

AEP Dual Programme Framework

1
Core Foundation Course (BYS) 
Core Foundation Course (NIM)
2
STREAMS:
1) Business studies
2) Science & Technology
Advanced Specialized Subjects
3
Passion Elective
Research based learning
SECONDARY 4-6 COMMUNICATIVE ENGLISH PROGRAMME (CEP)

For secondary 4-6, we organise our curriculum based on the 2008 Basic Education Core Curriculum (Revised Edition B.E. 2560). As we teach this curriculum, we focus on developing students’ STEAM and Soft Skills which enable them to work and communicate effectively with others and have proficiency in Science, Mathematics, English, Technology and Art. We teach students to develop the specialized skills by allowing them to explore their own interests through a variety of subjects and encourage them to practice their critical thinking, creativity, problem solving and life skills. When students graduate from our school, we aim for them to apply these skills in their careers and further education.

We offer the Communicative English Programme (CEP)to our Secondary 4-6 students. In this programme,

we have 4 learning streams including:

1. Mathematics - English 3. English - Chinese

2. Science - Mathematics (IPST) 4. English - Japanese

Mathematics - English

Emphasis on teaching
Mathematics and English.

Emphasis on four language skills
(listening, speaking, reading and writing)
.
Through learning coding and using new technologies, we focus on how students think critically and solve
problems systematically.

1 Thai  Homeroom teacher

35 Students

Science - Mathematics (IPST)

Emphasis on teaching STEAM (intensive academic subjects including science, mathematics, English, robotics and PBL)

Emphasis on four language skills (listening, speaking, reading and writing).
Through learning coding and using new technologies, we focus on how students think critically and solve
problems systematically.

1 Thai  Homeroom teacher

30 Students

Mathematics - English

Emphasis on teaching
Mathematics and English.

Emphasis on four language skills
(listening, speaking, reading and writing)
.
Through learning coding and using new technologies, we focus on how students think critically and solve
problems systematically.

1 Thai  Homeroom teacher

35 Students

Science - Mathematics (IPST)

Emphasis on teaching STEAM (intensive academic subjects including science, mathematics, English, robotics and PBL)

Emphasis on four language skills (listening, speaking, reading and writing).
Through learning coding and using new technologies, we focus on how students think critically and solve
problems systematically.

1 Thai  Homeroom teacher

30 Students
CONTACT US
90/335 Vibhavadi Rangsit 20 Alley, Chom Phon, Chatuchak, Bangkok 10900
Tel: 02 277 5405
RESOURCES
Web site text Link one
Web site text Link one
Web site text Link one
Web site text Link one
FOLLOW US
Connect with us on social!
chevron-right